Famílies pel Valencià es mobilitza contra la Llei Rovira a la Plana Baixa

Famílies pel Valencià es mobilitza contra la Llei Rovira a la Plana Baixa

La plataforma manté les mobilitzacions als centres docents fins al dilluns 24 de febrer, durant els esbarjos.

 

El col·lectiu Famílies pel Valencià de la Plana Baixa, format per mares i pares de l’alumnat, ha iniciat aquesta setmana una mobilització als centres docents i als carrers per tal de mostrar el rebuig a la consulta que imposa la Llei Rovira. Les primeres mobilitzacions s’han celebrat a Vila-real, amb concentracions durant els esbarjos escolars i a la plaça Major de la ciutat, ahir per la vesprada. A més, Famílies pel Valencià segueix desplegant un ampli programa de xarrades informatives als col·legis i instituts de la Plana Baixa, entre d’altres accions.

La resposta a les mobilitzacions d’aquesta setmana posa de manifest, segons el col·lectiu, el rebuig de la comunitat educativa i la ciutadania en general a la Llei de llibertat educativa.

Estan utilitzant la llengua per enfrontar a les famílies, com un element de segregació i de confrontació. És hora de donar un pas endavant en defensa de la nostra cultura i de la nostra llengua.

Defén Famílies pel Valencià.

La plataforma manté les mobilitzacions als centres docents fins al dilluns 24 de febrer, durant els esbarjos.

La plataforma manté les mobilitzacions als centres docents fins al dilluns 24 de febrer, durant els esbarjos.

Quant a l’elecció del valencià com a llengua base per a l’ensenyament, el col·lectiu Famílies pel Valencià recorda que la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, l’Estatut d’Autonomia i la Constitució Espanyola, així com la Carta europea de llengües regionals o minoritàries, emparen la protecció del valencià i l’obligació dels poders públics de garantir-ne l’aprenentatge a través del sistema educatiu. A més, fan incidència que l’aprenentatge de dues llengües comporta avantatges cognitius comprovats i facilitat per a aprendre nous idiomes.

“L’escola que volem no és una escola que segrega per raó de llengua. Volem una escola plural i diversa. Mentre que triar valencià és l’única oportunitat que tindran els nostres fills i filles per a poder conèixer totes dues llengües oficials a la nostra terra, triar castellà no assegura poder ser competents en les dues llengües. El dret a saber parlar i escriure correctament valencià i castellà és dels nostres fills i filles; és un dret que els pertoca per llei i garantir aquest dret és una obligació de l’Administració que no hauria de derivar-se a les famílies”, assenyala el col·lectiu.

Per tots aquests motius, Famílies pel Valencià anima als representants legals de l’alumnat a votar valencià en la consulta telemàtica convocada entre el 25 de febrer i el 4 de març.

Conclouen.

Relacionados  Cremà de la falla de la Residència El Collet a Benicarló

La plataforma manté les mobilitzacions als centres docents fins al dilluns 24 de febrer, durant els esbarjos.